Pedagoginė psichologinė tarnyba padeda didinti Druskininkų savivaldybės individualių poreikių, psichologinių, asmenybės ir ugdymosi problemų turinčių mokinių (vaikų) ugdymosi veiksmingumą, psichologinį atsparumą teikiant reikalingą informacinę, ekspertinę ir konsultacinę pagalbą mokiniams, jų tėvams (globėjams, rūpintojams), mokykloms ir mokytojams.

Teikiamos paslaugos:

  • Mokinio (vaiko) specialiųjų ugdymosi poreikių vertinimas

Įvertinimo tikslas – nustatyti pagalbos ir paslaugų ugdymo procese reikmes, siekiant sudaryti mokiniui (vaikui) optimalias ugdymosi sąlygas.

Specialistai (psichologas, specialusis pedagogas, logopedas, socialinis pedagogas, vaikų neurologas, surdopedagogas, jeigu vaikas turi klausos sutrikimų, tiflopedagogas, jeigu vaikas turi regos sutrikimų) įvertina mokinių (vaikų), besimokančių pagal ikimokyklinio, priešmokyklinio, bendrojo ugdymo programas, specialiuosius ugdymosi poreikius, nustato jų lygį, teikia rekomendacijas ugdymui, skiria švietimo pagalbą ir (arba) ugdymosi pritaikymą.

Dėl specialiųjų ugdymosi poreikių vertinimo kreipiamasi:

  • Vaiko, neugdomo mokykloje, specialiųjų ugdymosi poreikių įvertinimas atliekamas, kuomet kreipiasi tėvai (globėjai, rūpintojai) dėl ugdymo sunkumų  (kalbos, bendravimo, elgesio ir kitų) namuose, tarnybos vadovui pateikdami prašymą raštu, vaiko piešinių ar kitokių darbų, prireikus, vaiko sveikatos būklės įvertinimo dokumentų kopijas.
  • Mokinio (vaiko), ugdomo ikimokyklinėje ugdymo mokykloje, bendrojo ugdymo mokykloje, specialieji ugdymosi poreikiai vertinami Tarnyboje, atlikus pirminį įvertinimą mokyklos Vaiko gerovės komisijoje.

Druskininkų švietimo centro mokinio specialiųjų ugdymosi poreikių vertinimo, ugdymo pritaikymo ir (ar) reikalingos švietimo pagalbos skyrimo tvarkos aprašas pdf failas ant pavadinimo turi atsirasti

Atmintinė apie apeliacijos teikimo tvarką ir nagrinėjimo trukmę.

  • Vaiko brandumo ugdytis įvertinimas pagal priešmokyklinio ugdymo programą vertinimas

Priešmokyklinis ugdymas gali būti pradedamas teikti vaikui, kai jam tais kalendoriniais metais 5 metai sueina iki rugsėjo 1 dienos, švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatyta tvarka, įvertinus vaiko ugdymo ir ugdymosi poreikius, pažangą.

Įvertinimą atlieka psichologas, kai tėvai (globėjai, rūpintojai), ne vėliau kaip iki rugpjūčio 14 d., kreipiasi į Druskininkų švietimo centro pedagoginę psichologinę tarnybą dėl 5 metų vaiko brandumo ugdytis pagal priešmokyklinio ugdymo programą, kuriam 5 metai sueina iki balandžio 30 d. dėl brandumo ugdytis pagal priešmokyklinio ugdymo programą vertinimo.

  • Konsultavimas (psichologinis, pedagoginis)

Psichologinis konsultavimas

Psichologinio konsultavimo tikslas – bendradarbiaujant padėti spręsti mokinio (vaiko) pažinimo, individualių ugdymosi poreikių, psichologinių, asmenybės ir ugdymosi sunkumų turinčių mokinių (vaikų) ugdymo, jo organizavimo ir (arba) švietimo pagalbos teikimo klausimus, susijusius su ugdymosi problemų sprendimu.

Psichologo konsultacija yra laisvanoriška ir konfidenciali. Konsultuojamimokiniai(vaikai), tėvai (globėjai, rūpintojai), pedagogai.

Pedagoginis konsultavimas

Specialusis pedagogas  konsultuoja mokinius (vaikus), tėvus (globėjus, rūpintojus), mokytojus, pagalbos mokiniui specialistus mokinio (vaiko) ugdymosi sunkumų ir pagalbos būdų, švietimo pagalbos (specialiojo pedagogo) teikimo ugdymo įstaigoje, ugdymo organizavimo, bendrųjų ugdymo programų pritaikymo/ individualizavimo, ugdymo metodų bei ugdomosios aplinkos pritaikymo ir specialiųjų mokymo priemonių parinkimo klausimais.

Logopedas konsultuoja mokinius (vaikus), tėvus (globėjus, rūpintojus), mokytojus, pagalbos mokiniui specialistus mokinio (vaiko) kalbėjimo ir kalbos sutrikimų prevencijos, šalinimo ir ugdymo, švietimo pagalbos (logopedo) teikimo ugdymo įstaigoje, kalbos lavinimo metodų ir būdų taikymo, skaitymo ir rašymo sunkumų korekcijos klausimais.

Socialinis pedagogas konsultuoja mokinius (vaikus), tėvus (globėjus, rūpintojus), mokytojus, pagalbos mokiniui specialistus švietimo pagalbos (socialinio pedagogo) teikimo ugdymo įstaigoje klausimais, sprendžiant mokinio (vaiko) socialines-pedagogines problemas, siekiant poveikio mokinio (vaiko) elgesiui, pažangumui, lankomumui, motyvacijai.

  •  Pozityvios tėvystės mokymai

Mokymų tikslas –  skatinti ir stiprinti pozityvų ryšį tarp tėvų (globėjų, rūpintojų) ir vaiko, grindžiamą pagarba, supratimu ir bendradarbiavimu. Siekiama ne nuolaidžiavimo ar baudimo, o kryptingo ugdymo, kuris padeda vaikui augti savarankišku, emociškai brandžiu ir gebančiu kurti sveikus socialinius santykius. 

Mokymai organizuojami bendradarbiaujant su visuomenine organizacija „Gelbėkit vaikus“.

Pozityvaus auklėjimo kiekvienai dienai“ programa:

  • Suteikia informacijos apie vaiko raidą ir poreikius skirtingais amžiaus tarpsniais.
  • Padeda suprasti probleminio vaikų elgesio priežastis bei kas padeda kurti artimesnį bendravimą su vaiku.
  • Išmoko rodyti vaikui teigiamą dėmesį, taikyti pagyrimus ir apdovanojimus, skirti specialų laiką.
  • Moko atpažinti savo ir vaiko jausmus bei tobulinti jausmų valdymo sudėtingose situacijose įgūdžius.
  • Padeda suprasti, kodėl kai kurie tėvų naudojami auklėjimo būdai nėra veiksmingi, kaip tinkamai nustatyti ribas ir taisykles, vietoje bausmių vaiko drausminimui naudoti elgesio pasekmes.

Mokymų trukmė: 9 užsiėmimai po 2 valandas vieną kartą per savaitę. Baigus programą išduodami pažymėjimai.

Programa „Pozityvus auklėjimas kiekvienai dienai”

Druskininkų savivaldybės švietimo įstaigoms ir Druskininkų savivaldybės teritorijoje gyvenantiems ir (ar) besimokantiems asmenims paslaugos teikiamos nemokamai.

Būtina išankstinė registracija tel. +370 313 51455, +370 603 14284.

Reglamentuojantys dokumentai:

Lietuvos Respublikos švietimo įstatymas 
Mokinio specialiųjų ugdymosi poreikių vertinimo, ugdymo pritaikymo ir (ar) reikalingo švietimo pagalbos skyrimo tvarkos aprašas
Vaiko ugdymo ir ugdymosi poreikių, pažangos įvertinimo tvarkos aprašas Priešmokyklinio ugdymo tvarkos aprašas