DRUSKININKŲ ŠVIETIMO CENTRAS


| Nuostatai | Struktūra Ir Kontaktinė Informacija |

įkurtas 2004 m. birželio 17 d.,  siekiant sudaryti miesto pedagogams galimybes tobulinti savo kvalifikaciją, nuolat atnaujinti ir gilinti metodines bei dalykines žinias, plėtoti profesinę kompetenciją. Atsižvelgiant į kintančios visuomenės poreikius, tarp jų – ir į poreikį mokytis visą gyvenimą, Švietimo centras vykdo neformalųjį suaugusiųjų švietimą, padeda savivaldybės gyventojams tenkinti savišvietos poreikius, plėtoti savo kultūrinius interesus, skatina ir diegia pažangias iniciatyvas (ieško būdų ir galimybių juos tenkinti), palaiko, plėtoja ir įgyvendina savivaldybės bendruomenei aktualias idėjas ir projektus.Teikia pagalbą, mokytojui, tėvams.

VIZIJA – tapti suaugusiųjų švietimo ir tobulinimo institucija, teikiančia kokybiškas edukacines ir švietimo aprūpinimo paslaugas, atitinkančias regiono ir šalies poreikius, infrastruktūros kaitą, Europos Sąjungos švietimo gaires, tarptautinį bendradarbiavimą bei švietimo sistemos plėtrą.

MISIJA – telkti bendruomenę, vykdančią pagrindinius švietimo reformos reikalavimus, kelti jos profesinę kompetenciją, skatinti kūrybiškumą, diegti pedagogikos inovacijas, ugdyti poreikį nuolat mokytis.



VEIKLOS SRITYS (nuostatų II skyrius)

II CENTRO VEIKLOS SRITYS IR RŪŠYS, TIKSLAI, UŽDAVINIAI, FUNKCIJOS, KVALIFIKACIJOS TOBULINIMO DOKUMENTŲ IŠDAVIMAS

16. Pagrindinė veiklos sritis: pagalba mokiniui, mokytojui, mokyklai.
17. Pagrindinės švietimo veiklos rūšis – kitas, niekur kitur nepriskirtas švietimas, kodas 85.59.

18. Kitos veiklos rūšys:
18.1.             kultūrinis švietimas, kodas 85.52;
18.2.             švietimui būdingų paslaugų veikla, kodas 85.60;
18.3.             reklama ir rinkos tyrimas, kodas 73;
18.4.             švietimo tarnybų veiklos reguliavimas, kodas 754.12.20;
18.5.             rinkos tyrimas ir viešosios nuomonės apklausa, kodas 73.20;
18.6.             buhalterinė apskaita ir audito atlikimas, kodas 69.20.10;
18.7.             finansinių ataskaitų rengimas, kodas 69.20.20;
18.8.             įstaigų administracinė ir aptarnavimo veikla, kodas 82.1; 18.9. leidyba, kodas 58:
18.9.1.          knygų, periodinių leidinių leidyba ir kita leidybinė veikla, kodas 58.1;
18.9.2.          laikraščių leidyba, kodas 58.13;
18.9.3.          žurnalų ir periodinių leidinių leidyba, kodas 58.14; 18.9.4. kita leidyba, kodas              58.19.
19. Centro tikslai:
19.1.             sudaryti sąlygas asmeniui mokytis visą gyvenimą, tobulinti įgytą kvalifikaciją, dalyvauti suaugusiųjų neformaliojo švietimo ir tęstinio mokymosi procese;
19.2.             didinti specialiųjų ugdymosi poreikių asmenų iki 21 metų ugdymosi veiksmingumą, teikti reikalingą informacinę ir konsultacinę pagalbą psichologinių, asmenybės ir bendravimo problemų
turintiems asmenims (vaikams, tėvams (globėjams, rūpintojams), pedagogams);
19.3.             organizuoti Savivaldybės švietimo ir kitų biudžetinių įstaigų buhalterinę  apskaitą;
19.4.             organizuoti Savivaldybės švietimo įstaigų mokinių, gyvenančių kaimo vietovėje toliau kaip 3
km. iki mokyklos vežimą į mokyklą ir atgal Geltonaisiais autobusais;
19.5.             organizuoti Savivaldybės mokytojų metodinių būrelių veiklą.
20. Centro uždaviniai:
20.1.             organizuoti mokytojų ir švietimui pagalbą teikiančių specialistų kvalifikacijos tobulinimą (-si) bei įvairių visuomenės atstovų neformalųjį (suaugusiųjų) švietimą, atitinkantį jų poreikius ir neformaliam suaugusiųjų švietimui keliamus reikalavimus;
20.2.             teikti pedagoginę bei psichologinę pagalbą mokiniams, mokytojams tėvams (globėjams, rūpintojams) ir ugdymo įstaigoms;
20.3.             didinti specialiųjų poreikių, psichologinių, asmenybės ir ugdymosi problemų turinčių asmenų ugdymosi veiksmingumą, psichologinį atsparumą teikiant informacinę, ekspertinę ir konsultacinę pagalbą mokykloms, mokytojams, ugdytinių tėvams (globėjams, rūpintojams);
20.4.             sudaryti sąlygas, naujas aplinkas mokytojų, švietimo darbuotojų, mokyklų bendruomenių narių nuolatiniam neformaliam mokymuisi, metodinių bei kultūrinių renginių organizavimui;
20.5.             užtikrinti biudžetinių įstaigų finansinių ataskaitų rinkinių, biudžeto vykdymo ir kitų atskaitų parengimą pagal kiekvienos biudžetinės įstaigos sąskaitų duomenis ir jų pateikimą teisės aktų nustatyta tvarka ir terminais;
20.6.             įgyvendinti biudžetinių įstaigų, kurių apskaitą tvarko centras, apskaitos politiką;
20.7.             priimti sprendimus ir vykdyti veiksmus, kurie užtikrintų įstaigų finansų kontrolę;
20.8.             tirti ir prognozuoti švietimo darbuotojų kvalifikacijos tobulinimo ir saviugdos poreikius;
20.9.             skatinti ir diegti pažangias iniciatyvas, padedančias švietimo darbuotojams tobulinti profesinį meistriškumą, aktyvinti ugdymo procesą, skleisti pedagoginę patirtį;
20.10.           kuo anksčiau įvertinti asmens specialiuosius ugdymosi poreikius, psichologines, asmenybės ir ugdymosi problemas, padėti jas išspręsti, surasti jam optimalią ugdymo vietą ir formą;
20.11.           stiprinti mokyklų, mokytojų, tėvų (globėjų, rūpintojų) gebėjimus ugdyti specialiųjų ugdymosi poreikių, psichologinių, asmenybės ir ugdymosi problemų turinčius asmenis, formuoti teigiamas nuostatas jų atžvilgiu;
20.12.           padėti mokykloms, kitoms švietimo įstaigoms užtikrinti kokybišką specialiųjų ugdymosi poreikių, psichologinių, asmenybės ir ugdymosi problemų turinčių mokinių ugdymą. Laiku teikti jiems pedagoginę psichologinę pagalbą;
20.13.           padėti tėvams (jiems atstovaujantiems asmenims), pedagogams ir kitiems
specialistams spręsti vaiko pedagogines ir psichologines problemas, iškylančias šeimoje, švietimo įstaigoje, visuomenėje.
21. Centras, įgyvendindamas jam pavestus uždavinius, atlieka šias funkcijas:
21.1.             vykdo kvalifikacijos tobulinimo, neformaliojo suaugusiųjų švietimo programas;
21.2.             organizuoja:
21.2.1.          savivaldybės mokytojų metodinių būrelių užsiėmimus;
21.2.2.          kvalifikacijos tobulinimo, neformaliojo suaugusiųjų švietimo ir tęstinio mokymosi renginius;
21.3.             išduoda dalyvavimą kvalifikacijos tobulinimo ir neformaliojo švietimo renginiuose patvirtinančius dokumentus Centro direktoriaus nustatyta tvarka;
21.4.             tiria ir analizuoja Savivaldybės suaugusiųjų neformaliojo švietimo poreikį;
21.5.             tiria ir įvertina asmenų negalias, sutrikimus, mokymosi sunkumus pedagoginiu, psichologiniu, socialiniu pedagoginiu aspektais, nustato specialiuosius ugdymosi poreikius, jų lygį, skiria specialųjį ugdymą, rekomenduoja ugdymo formas, būdus ir metodus, specialiąsias ir technines mokymo(-si) priemones;
21.6.             skiria švietimo (specialiojo pedagogo, psichologo, logopedo, socialinio pedagogo,
judesio korekcijos pedagogo, tiflopedagogo, surdopedagogo) bei specialiąją (mokytojo padėjėjo) pagalbą;
21.7.             pristato vertinimo išvadas tėvams (globėjams, rūpintojams), o jiems sutikus – ugdymo įstaigos, kurią lanko vaikas, švietimo pagalbos specialistas, pedagogams;
21.8.             teikia pagalbą smurtavusiam, smurtaujančiam ar smurtą patyrusiam mokiniui, mokytojui ar kitam švietimo įstaigos darbuotojui psichologinę pagalbą;
21.9.             konsultuoja psichologinių, asmenybės ir ugdymosi problemų turinčius vaikus ir mokinius, jų tėvus (globėjus, rūpintojus), pedagogus; teikia švietėjišką ir metodinę pagalbą ugdymo įstaigoms;
21.10.           kaupia, analizuoja ir vertina informaciją apie Savivaldybėje gyvenančius specialiųjų ugdymosi poreikių, psichologinių, asmenybės ir ugdymosi problemų turinčius asmenis, jų problemas, ugdymo organizavimą, aplinkos pritaikymą bei specialiosios pedagoginės ir psichologinės pagalbos teikimo veiksmingumą;
21.11.           šviečia visuomenę aktualiais asmenų raidos, sutrikimų ir pedagogų psichologinių, socialinių problemų prevencijos ir pagalbos siekimo klausimais;
21.12.           formuoja mokyklų bendruomenių ir visuomenės teigiamą požiūrį į specialiųjų poreikių, psichologinių, asmenybės ir ugdymosi problemų turinčius asmenis ir jų ugdymą kartu su bendraamžiais;
21.13.           rengia ir įgyvendina prevencijos ir kitas programas, padedančias veiksmingiau ugdyti specialiųjų ugdymosi poreikių, psichologinių, asmenybės ir ugdymosi problemų turinčius asmenis, patenkinti specialiosios pedagoginės pagalbos poreikį, išvengti psichologinių, asmenybės ir ugdymosi problemų, arba padėti jas spręsti;
21.14.           teikia psichologinę, specialiąją pedagoginę pagalbą Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos nustatyta tvarka bei informacinę pagalbą specialiųjų ugdymosi poreikių, psichologinių asmenybės ir ugdymosi problemų turintiems asmenims;
21.15.           teikia informacinę, konsultacinę, metodinę pagalbą tėvams  (globėjams, rūpintojams), mokytojams vaiko pažinimo, specialiųjų ugdymosi poreikių, psichologinių asmenybės ir ugdymosi problemų turinčių asmenų ugdymo bei jo organizavimo klausimais;
21.16.           teikia suinteresuotoms institucijoms informaciją apie asmens specialiuosius ugdymosi poreikius ir jų tenkinimą, gavusi asmens ar jo tėvų (globėjų, rūpintojų) sutikimą;
21.17.           organizuoja Savivaldybės švietimo įstaigų mokinių, gyvenančių toliau kaip 3 kilometrai nuo mokyklos, kurie mokosi pagal ikimokyklinio, priešmokyklinio ir bendrojo ugdymo programas, išskyrus miesto maršrutinių autobusų aptarnaujamas teritorijas, vežimą į mokyklą ir iš jos į namus, teisės aktų nustatyta tvarka;
21.18.           dalyvauja rengiant ir įgyvendinant prevencijos ir kitas programas, padedančias veiksmingiau ugdyti specialiųjų ugdymosi poreikių, psichologinių, asmenybės ir ugdymosi problemų turinčius asmenis;
21.19.           bendradarbiauja:
21.19.1.       su Lietuvos ir užsienio švietimo institucijomis, nevyriausybinėmis organizacijomis, dalyvauja asociacijų veikloje;
21.19.2.       su Savivaldybės institucijomis, sveikatos priežiūros, teisėsaugos ir teisėtvarkos įstaigomis, nevyriausybinėmis organizacijomis ir kitais partneriais, siekiant specialiųjų poreikių asmenų gerovės;
21.20.           rengia kvalifikacijos tobulinimo ir neformaliojo suaugusiųjų švietimo programas bei projektus, atitinkančius Lietuvos Respublikos švietimo prioritetus ir Savivaldybės švietimo institucijų darbuotojų bei suaugusiųjų kvalifikacijos tobulinimo(-si) ir mokymo(-si) poreikius;
21.21.           tiria ir analizuoja kvalifikacijos tobulinimo programų ir renginių veiksmingumą, jų poveikį švietimo kokybei;
21.22.           koordinuoja mokyklų vadovų, jų pavaduotojų ugdymui, mokytojų, pagalbos mokiniui specialistų metodinę veiklą, teikia konsultacinę ir metodinę pagalbą, bendradarbiauja diegiant metodines naujoves, kaupia parengtą metodinę medžiagą ir vykdo sklaidą;
21.23.           kaupia pedagoginės literatūros bibliotekos fondus, edukacinės patirties banką švietimo paslaugų turinio tobulinimui, sudaro sąlygas mokyklų vadovams, jų pavaduotojams ugdymui, mokytojams, pagalbos mokiniui specialistams dalintis gerąja darbo patirtimi;
21.24. vykdo Centro veiklos įsivertinimą;
21.25.           suteikia galimybes Centro ir Savivaldybės bendruomenėms naudotis Centro patalpomis, informacijos erdve: internetu, biblioteka (spaudiniais, aprašais, vaizdo ir garso įrašų laikmenomis ir kt.);
21.26.           organizuoja renginius kitų institucijų užsakymu, jų lėšomis. Sudaro sąlygas kitoms institucijoms Centre organizuoti renginius;
21.27.           jei veiklai, numatytai nuostatuose, įstatymų nustatyta tvarka reikalinga licencija (leidimas), tokią licenciją (leidimą) Centras privalo turėti;
21.28.           viešai skelbia informaciją apie Centro veiklą Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatyta tvarka;
21.29.           atlieka kitas Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų numatytas funkcijas;
21.30.           organizuoja biudžetinių įstaigų centralizuotą buhalterinės apskaitos tvarkymą pagal kiekvieną biudžetinę įstaigą, jų vykdomas programas, lėšų šaltinius, valstybines funkcijas laikantis Lietuvos Respublikos buhalterinės apskaitos įstatymo, Viešojo sektoriaus apskaitos ir finansinės atskaitomybės standartų ir kitų teisės aktų nuostatų;
21.31.           tvarko laisvųjų mokytojų ir kitų neformaliojo vaikų švietimo teikėjų neformaliojo vaikų švietimo programų lėšų apskaitą;
21.32.          rengia:
21.32.1.       su biudžetinėmis įstaigomis biudžetinių įstaigų apskaitos politikas;
21.32.2.       biudžetinių įstaigų biudžeto projektus;
21.32.3.       biudžetinių įstaigų finansinių ataskaitų rinkinius, biudžeto vykdymo, kitas ataskaitas pagal biudžetinių įstaigų sąskaitų duomenis;
21.33.          biudžetinių įstaigų prašymu, dalyvauja atliekant inventorizaciją.
22. Centras išduoda kvalifikacijos tobulinimo pažymėjimus pagal Centro direktoriaus patvirtintą tvarkos aprašą.
23. Centro direktorius, pasirašydamas kvalifikacijos tobulinimo dokumentus, atsako už įrašų teisingumą.